Amazon om floppen: Vi lär oss

Ett år efter starten i Sverige är världens största företag, Amazon, långt ifrån stort på den svenska e-handelsmarknaden.

– Men vi tänker hundra år framåt, säger nya Sverigechefen Gulfem Toygar.

Under strecket
Jonas Fredén/TT
Publicerad
Gulfem Toygar, Amazons Sverigechef, på kontoret i centrala Stockholm.

Gulfem Toygar, Amazons Sverigechef, på kontoret i centrala Stockholm.

Foto: Janerik Henriksson/TT
Gulfem Toygar säger att Amazons planer är långsiktiga. Det är inte bråttom att bli störst.

Gulfem Toygar säger att Amazons planer är långsiktiga. Det är inte bråttom att bli störst.

Foto: Janerik Henriksson/TT
Annons

I USA och Storbritannien där Amazon funnits i ett par decennier är bolaget gigantiskt. I Sverige är det en helt annan historia.

Gulfem Toygar är ny Sverigechef och har jobbat med e-handel i flera länder med början i Istanbul i Turkiet på 1990-talet. Hon vill inte säga hur stor marknadsandel Amazon tagit av e-handeln i Sverige.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons