Annons

Åhléns vd: Brutal förändring väntar

Köpcentrum kommer tvingas stänga och amerikanska Amazon kommer utan tvekan till Sverige. Den bedömningen gör Åhlens vd Gustaf Öhrn som leder varuhuskedjan in i en ny tid. Färre varuhus, ökad näthandel och ett nytt outletkoncept står på hans agenda.

– Det är en brutal förändringsresa, säger han.

Under strecket
Publicerad

Åhlens vd Gustaf Öhrn ska leda varuhuskedjan in i en ny tid – med färre varuhus, ökad näthandel och ett nytt outletkoncept.

Foto: Lars Pehrson / Svenska Dagbladet Bild 1 av 4

Varuhuset Åhléns i Uppsala.

Foto: Pontus Lundahl/TT Bild 2 av 4

Åhlens vd Gustaf Öhrn ska leda varuhuskedjan in i en ny tid – med färre varuhus, ökad näthandel och ett nytt outletkoncept.

Foto: Lars Pehrson Bild 3 av 4
Foto: Bertil Ericson/TT Bild 4 av 4

Åhlens vd Gustaf Öhrn ska leda varuhuskedjan in i en ny tid – med färre varuhus, ökad näthandel och ett nytt outletkoncept.

Foto: Lars Pehrson / Svenska Dagbladet Bild 1 av 1
Åhlens vd Gustaf Öhrn ska leda varuhuskedjan in i en ny tid – med färre varuhus, ökad näthandel och ett nytt outletkoncept.
Åhlens vd Gustaf Öhrn ska leda varuhuskedjan in i en ny tid – med färre varuhus, ökad näthandel och ett nytt outletkoncept. Foto: Lars Pehrson / Svenska Dagbladet

Detaljhandeln befinner sig mitt i en enorm förändringsprocess. I USA har begreppet köpcentrumdöd blivit verklighet, den växande e-handeln pekas ut som en anledning.

Annons
Annons
Annons