Aktieanalys

Daniel Svensson: AdCityMedia: Digital potential

Bolagets inriktning på utomhusreklam i storformat ligger rätt i tiden. Kan AdCityMedia skruva till säljeffektiviteten ett snäpp till är vinstpotentialen stor.

Reklam för resebolaget Apollo rullade hösten 2017 på ACM:s digitala LED-skärmar i Stockholm, Göteborg och Malmö. Kampanjen var väderstyrd och visades bara när när var dåligt väder.
Reklam för resebolaget Apollo rullade hösten 2017 på ACM:s digitala LED-skärmar i Stockholm, Göteborg och Malmö. Kampanjen var väderstyrd och visades bara när när var dåligt väder.

Marknaden för utomhusreklam växer kraftigt. I fjol med cirka 15 procent, till 1,6 miljarder. Detta beror inte bara på en bra konjunktur utan också på teknisk utveckling där digitala skärmar rullas ut och möjliggör mer uppdaterade och nyskapande kampanjer. Ett exempel finns i bilden ovan (läs mer här).

Reklam för resebolaget Apollo rullade hösten 2017 på ACM:s digitala LED-skärmar i Stockholm, Göteborg och Malmö. Kampanjen var väderstyrd och visades bara när när var dåligt väder.

Bild 1 av 2
Bild 2 av 2
Annons
X
Annons
X
Annons
X