H&M: Höstplagg når inte fram till butikerna

H&M:s vd Helena Helmersson.
H&M:s vd Helena Helmersson. Foto: Sofia Ekström

Dubbel huvudvärk för H&M: Höstplagg når inte butikerna och försäljningen rasar i Kina. Samtidigt berättar vd Helena Helmersson att företaget nu inte finns på den viktiga plattformen T-mall.

Publicerad
Fraktkaos – men H&M:s vd har inga planer på prishöjningar gentemot kunderna.

Fraktkaos – men H&M:s vd har inga planer på prishöjningar gentemot kunderna.

Foto: Sofia Ekström
Helena Helmersson berättar att företaget inte finns på den viktiga plattformen T-mall.

Helena Helmersson berättar att företaget inte finns på den viktiga plattformen T-mall.

Foto: Sofia Ekström
H&M kommer stänga flera butiker globalt under nästa år.

H&M kommer stänga flera butiker globalt under nästa år.

Foto: Sofia Ekström
Annons

H&M:s vd är tydlig: transportproblemen innebär att vissa varor inte kommer fram till rätt ställe i rätt tid. Det påverkar visserligen inte hela sortimentet utan bara vissa produkter.

– Det handlar om en del höstplagg, vi hade önskat att vi hade haft mer ytterplagg och stickat inne, säger Helena Helmersson till SvD under en intervju i samband med rapporteringen av koncernens tredje kvartal.

Annons
Mer från Startsidan
Annons
Annons