Tove Lifvendahl:Det oupplysta egenintresset

Tove Lifvendahl
Svenska Dagbladet den 29 april 1950. Skobranschen förde kampanj för att förmå svenskarna att köpa svenskt, samtidigt som de också ville sälja importerade skor. Balansen mellan egenintresse och upplysning var inte heller på den tiden alldeles enkel.
Svenska Dagbladet den 29 april 1950. Skobranschen förde kampanj för att förmå svenskarna att köpa svenskt, samtidigt som de också ville sälja importerade skor. Balansen mellan egenintresse och upplysning var inte heller på den tiden alldeles enkel. Foto: SvD:s historiska arkiv
Tove Lifvendahl
Publicerad
Annons

En god bekant gjorde mig uppmärksam på en politisk teckning i tyska TagesspiegeI (23/1). Den bär texten ”Man är helt enig” och föreställer Gert Wilders (PVV), Marine Le Pen (Front National) och Frauke Petry (AfD) som härom veckan möttes i tyska Koblenz. Wilders budskap: Holland först! Le Pen: Frankrike först! Petry: Tyskland först!

Annons
Mer från Startsidan
Annons
Annons