Varför är debatten om SAS så uppjagad?

PODD | 13 februari. I dagens avsnitt av Ledarredaktionen diskuteras SAS. Lyssna direkt här.

Publicerad
Annons

I dagens avsnitt av Ledarredaktionen diskuteras SAS, med anledning av deras uppmärksammade reklamfilm.

Varför är debatten är så uppjagad och så förutsägbar? På Twitter skrev en användare så här: "I varje lager av metadebatt så fördelar sig debattörerna som järnfilspån runt en magnet. Maskineriet är så välsmort att vi inom 48h når nivån där man debatterar om olika ledarsidors syn på debatten. Åsiktskorridoren har implementerat lean." Demoskops Peter Santesson var lika uppgiven. Han menade att vi borde sluta se debatten som en process och istället se den som en skulptur. Fast, gjuten, mallad.

Är det så illa att vi inte kan prata med varandra? Ledarsidans Lydia Wålsten och Tove Lifvendahl diskuterar Karin Nyman, kommunikationsdirektör på SAS, Ashkan Fardost, liberal twittrare och författare och Gina Gustavsson, statsvetare vid Uppsala Universitet.

Ledarredaktionen on acastembed.acast.com
Annons
Annons
Annons
Mer från Startsidan
Annons
Annons