Bottennapp för Postnord: ”Sämst på årtionden”

Förra året innebar ett dubbelt lågvattenmärke för Postnord, tidigare Posten. Den uppmätta kvaliteten i posthållningen nådde ”unikt” låga nivåer medan antalet klagomål nådde osannolika 100 000.

– Vi har haft en tuff omställningsperiod, men nu är det bättre, säger Postnords vd Håkan Ericsson.

Torbjörn Isacson
Publicerad
Annons

Kvaliteten på postutdelningen i Sverige har försämrats markant, och klagomålen har ökat kraftigt, konstaterar Post och telestyrelse, PTS, i en färsk rapport. Myndigheten ”ser allvarligt” på de brister som deras granskning visar på.

Centralt för bedömningen av Postens kvalitet är nyckeltalet för hur stor andel av A-breven som delas ut påföljande vardag. Förra året föll det nyckeltalet under 90 procent. Det är unikt, enligt Post- och telestyrelsen.

Annons
Mer från Startsidan
Annons
Annons