Presentkort kan bli värdelösa inom 3 dygn

Skuldberget som tynger presentkortsbolagen Goyada och Cashcom riskerar att göra tusentals presentkort värdelösa – en del inom bara några dygn. ”Använd dem så snart som möjligt”, säger Adam Dahlin, på Konsumentverket.

Uppdaterad
Publicerad
Presentkort via Goyada och Cashcom kan bli värdelösa om företagen sätts i konkurs.

Presentkort via Goyada och Cashcom kan bli värdelösa om företagen sätts i konkurs.

Foto: Margareta G Kubista/TT
Annons

Turerna kring de ekonomiskt krisande presentkortsbolagen Goyada och Cashcom – gemensamt ägda av Oper 8 AB – har varit många. Båda bolagen har i dagsläget flera aktuella konkursärenden var mot sig, och redan i oktober rapporterade TT att tusentals presentkort riskerar att bli värdelösa om bolagen ställs inför rätta efter uteblivna betalningar.

Nu står det klart att tumskruvarna dras åt för Goyada. Förra veckan fick bolaget avslag på sin andra rekonstruktionsansökan, vilket Breakit var först att rapportera om.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons