Anna Ångström:”Allt annat än vitt och minimalistiskt”

Anna Ångström
Carl Johan De Geer, ”Monster”, 1986. Tygmönster formgivet för 10-gruppen.
Carl Johan De Geer, ”Monster”, 1986. Tygmönster formgivet för 10-gruppen. Foto: Per Myrehed

Konstsäsongen är igång. På fredag öppnar Vårsalongen, men den som är sugen på spännande konst kan försjunka i både färgstarka mönster, iskalla vidder och mardrömsbilder i Stockholms utbud.

Publicerad
Carl Johan De Geer, ”Gult rum”, 1991. Installationsvy, Thielska galleriet.

Carl Johan De Geer, ”Gult rum”, 1991. Installationsvy, Thielska galleriet.

Foto: Per Myrehed
Ayedin Ronaghi, ”Untitled: the gathering series”.

Ayedin Ronaghi, ”Untitled: the gathering series”.

Foto: Galleri Andersson/Sandstrom
Svenerik Jakobsson, ”...mot förintelse...”, odaterad. Etsning.

Svenerik Jakobsson, ”...mot förintelse...”, odaterad. Etsning.

Foto: Lars Engelhardt
Annika Elisabeth von Hausswolff, ”Alone with bubble”, 1996/2021.

Annika Elisabeth von Hausswolff, ”Alone with bubble”, 1996/2021.

Foto: Annika Elisabeth von Hausswolff
Charlotta Grunewald, ”Frukost med barnmorskorna på förlossningen”. Tygapplikation med broderi.

Charlotta Grunewald, ”Frukost med barnmorskorna på förlossningen”. Tygapplikation med broderi.

Foto: Liljevalchs konsthall
Caroline Linhult, ”Stina”. Gouache på masonit.

Caroline Linhult, ”Stina”. Gouache på masonit.

Foto: Liljevalchs konsthall
Annons

Carl Johan De Geer: Den stora missuppfattningen

Annons
Mer från Startsidan
Annons
Annons