ANNONS
Scrolla ner till SvDScrolla ner till SvD

Scandic startar nytt hotellkoncept

Hotellkedjan Scandic får räkna med hård konkurrens - från sig själv. Ett nytt varumärke med cityhotell - med lägre rumspris än Scandic men också med mindre rumsyta - lanseras inom koncernen.

Klas Andersson
Publicerad
Annons

I det tysta har Scandic, en av de tongivande hotellkedjorna i Norden, filat på ett nytt koncept. Det ska, enligt Scandics koncernchef Anders Ehrling, bland annat vila på hörnstenarna bästa cityläge i de största nordiska städerna, smarta digitala lösningar och hög designfaktor.

– Visst får vi på Scandic och även andra hotelloperatörer räkna med skärpt konkurrens från HTL som vi döpt den nya hotellkedjan till. Det var just oron för konkurrens som våra ägare ställde sig när vi förde fram tanken att skapa ett nytt varumärke, en syster till Scandic, säger Anders Ehrling till SvD Näringsliv.

Laddar…