ANNONS
Scrolla ner till SvDScrolla ner till SvD

”Jag älskar att shoppa”

Märkesmedveten. Therese Hollgren klär sig själv och sina barn, 1 och 3 år gamla, i märkeskläder. Hon älskar att shoppa och klä sig snyggt, det ger henne självförtroende. Konsumentverkets beräkning av ­kostnader för kläder spräcker hon med flera hundra procent varje månad.

Anna Lagerblad
Publicerad
Annons

Napp från Marimekko. Babysele från Gucci. Designklassikern ­Myran i miniformat. Eller varför inte en nalle utklädd till Mozart? Visserligen kostar den 2 700 kronor, men då är det också ”limited edition”.

Det råder babyboom i Sverige och trendkänsliga och köpstarka småbarnsföräldrar är hett villebråd för handlarna. De senaste åren har en jättemarknad för bebis- och barnprodukter växt fram. Förra året såldes barnvagnar och andra babytillbehör för drygt en miljard kronor, en summa som ökar årligen med cirka 20 procent.

Laddar…