Svenskt spelföretag i Facebooktoppen

Svenska spelföretaget King.com har seglat upp som en av de riktigt stora i app- och Facebookvärlden. Det är framför allt kvinnorna som lyfter snabbväxande King.com. Och de verkar mest lockas av det sociala i spelandet, att de kan möta sina egna vänner.

Tomas Augustsson
Publicerad
Annons

Precis utanför mötesrummet med den stora målningen från ”Bubble Saga”, ett av King.coms många spel, sitter Magnus Hansson och lägger sista handen vid det som ska bli bolagets nästa spel. Vad spelet heter säger han inte, men om planerna håller kommer det att släppas ut på marknaden i januari och då är det rätt stor chans att många av oss lär upptäcka det.

King.com är nämligen en av de riktigt stora spelutvecklarna på den sociala nätverkssajten Facebook med speltitlar som ”Diamond digger” och ”I scream ice cream”. Dessutom har King.com allt mer börjat sprida sina spel både via smarta mobiler och datorplattor och där går det ännu snabbare än på Facebook.

Annons
Mer från Startsidan
Annons
Annons