Svenska Dagbladet – Årets dagstidning digitala medier?

”Svenska Dagbladet har skapat något nytt och visionärt på webben genom att än tydligare bygga på tidningens grundvärden och åter visat att man inte följer utvecklingen. Man leder den.”

Så står det i motiveringen till utmärkelsen Årets dagstidning – digitala medier, en utmärkelsen Svenska Dagbladet nu kan vinna.

– Det är fantastiskt, säger Fredric Karén, webbchef på Svenska Dagbladet.

Publicerad
MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN
Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN
Annons

I motiveringen till varför Svenska Dagbladet ska vinna utmärkelsen ”Årets dagstidning – digitala medier” står det: Nytänkande, men också en prioritering av det mest grundläggande: varumärke och identitet. Svenska Dagbladet har skapat något nytt och visionärt på webben genom att än tydligare bygga på tidningens grundvärden och åter visat att man inte följer utvecklingen. Man leder den.

– Jag är jätteglad över motiveringen och att den lyfter fram varumärket och identiteten. Motiveringen naglar verkligen fast allt vi ville åstadkomma med redesignen. Vi vill att det ska kännas som Svenska Dagbladet oavsett i vilken kanal man läser den, säger Fredric Karén, webbchef på Svenska Dagbladet.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons