Svårt att nå flygbolagen för om- och avbokningar

Alla de resenärer vars flyg har ställts in har rätt att omboka eller få pengarna tillbaka för biljetterna hos flygbolagen. Men till tre av fem bolag går det inte ens att komma fram när SvD.se ringer runt. Hos ytterligare två är kö-tiderna långa. Konsumentvägledaren Maria Wiezell är kritisk till flygbolagens service.

Publicerad
När SvD.se försökte ringa numren som Ryanair, Lufthansa och British Airways hänvisar svenska kunder till för ombokning och avbokning av biljetter blev det felmeddelandeton i luren.

När SvD.se försökte ringa numren som Ryanair, Lufthansa och British Airways hänvisar svenska kunder till för ombokning och avbokning av biljetter blev det felmeddelandeton i luren.

Foto: AP / SCANPIX
Annons

När SvD.se försökte ringa numren som Ryanair, Lufthansa och British Airways hänvisar svenska kunder till för ombokning och avbokning av biljetter blev det felmeddelandeton i luren.

– Det är antagligen överbelastat, men det är bara tillfälligt. Fortsätter man ringa kommer man fram, säger Daniel de Carvalho, presstalesman på Ryanair.

Annons
Mer från Startsidan
Annons
Annons