Nytt koncept – så vill H&M vinna över butiksdöden

”Vi ser en stor efterfrågan från kunder att hjälpa dem att göra medvetna hållbara val”, säger Filip Ekvall.
”Vi ser en stor efterfrågan från kunder att hjälpa dem att göra medvetna hållbara val”, säger Filip Ekvall. Foto: Veronica Johansson

Självskanning, finklänningar att hyra och möjlighet att föna håret. Det testar H&M för att locka tillbaka kunderna till de fysiska butikerna. Samtidigt ska butikerna mer än tidigare anpassas för lokala förhållanden.

Sara L Bränström
Publicerad
Annons

Nagellack från H&M i regnbågens alla färger står uppradade på en hylla. Längst ned i ett hörn av butiken kan kunderna boka tid för att få naglar, hår och smink fixat redan vid 07.30 på morgonen. Behandlingarna görs av företaget Dashl som flyttat in i klädbutiken.

Detta är en av nyheterna i H&M:s nya Stockholmsbutik vid Sergels torg, mittemot varuhuset Åhléns entré. Butiken har varit under ombyggnad sedan i mars och ska enligt H&M vara utformad för att passa de kunder som rör sig i området.

Annons
Mer från Startsidan
Annons
Annons