Försäljningen av interrailkort spikrakt uppåt

Intresset för att resa med tåg ökar. Försäljningen av interrailkort steg med runt 60 procent 2018 och enligt prognosen fortsätter ökningen även i år.
Intresset för att resa med tåg ökar. Försäljningen av interrailkort steg med runt 60 procent 2018 och enligt prognosen fortsätter ökningen även i år. Foto: Shutterstock

Interrailkort går åt som smör i solsken en växthushet sommardag. Förra året ökade försäljningen med drygt 60 procent och prognosen för i år pekar mot en liknande uppgång.

– Vi blir mer och mer miljömedvetna, säger Ufuk Ergovan, vd för företaget Tågbokning.

Carl Cato/TT
Publicerad
Annons

Under årets tre första månader ökade försäljningen av interrailkort med 42 procent jämfört med samma period förra året, enligt siffror från företaget Silverrail, som distribuerar tjänsten till svenska återförsäljare.

– Men den riktiga köpsäsongen inträffar i mitten av maj till slutet av juli. Det är då vi säljer som mest kort, säger Jonas Falk, försäljningschef på Silverrail.

Annons
Mer från Startsidan
Annons
Annons