”Gå inte för långt – varva med knäböj”

Anna R Landaeus instruerar Viktoria Larsson, med Valter.
Anna R Landaeus instruerar Viktoria Larsson, med Valter. Foto: Magnus Hjalmarson Neideman

Amning, blöjbyten och gråt. Som nybliven förälder kan det vara svårt att hitta tid att träna. Låt bebisen vara med, hitta träningskompisar och gör den aktivitet som är möjlig, råder PT:n.

Publicerad
Tittut. Viktoria Larsson använder vagnen för knäböj, enligt anvisning från personliga tränaren Anna R Landaeus.

Tittut. Viktoria Larsson använder vagnen för knäböj, enligt anvisning från personliga tränaren Anna R Landaeus.

Foto: Magnus Hjalmarson Neideman
Viktoria Larsson tycker att träningen med tio veckor gamla Valter har gått över förväntan.

Viktoria Larsson tycker att träningen med tio veckor gamla Valter har gått över förväntan.

Foto: Magnus Hjalmarson Neideman
Annons

Valter kikar sömnigt över mammas axel där han ligger som en liten groda mot bröstet. Viktoria Larsson håller sin tio veckor gamla son med båda armarna medan hon kommer ner i ett mindre utfall i vardagsrummet hemma i Sundbyberg.

– Känner du att du får jobba med både bålen och ryggen nu? Här stärker du kroppen i en rörelse som vi gör varje dag, när vi till exempel plockar upp saker eller bär vårt barn, säger Anna R Landaeus, personlig tränare med expertis inom kvinnohälsa.

Annons
Mer från Startsidan
Annons
Annons