ANNONS
Scrolla ner till SvDScrolla ner till SvD

Annonsörer jagar unga: ”Tiktok exploderar”

Liv Sandberg, nordisk chef för appen Tiktok.
Liv Sandberg, nordisk chef för appen Tiktok. Foto: Gustaf Månsson

E-handlare, snabbmatsföretag och modekedjor. Allt fler svenska annonsörer öppnar plånboken för Tiktok – och nu spås stora medieinvesteringar på plattformen för 2022. ”Intäkter kopplade till Tiktok kan mer än fördubblas i år”, säger Jonna Säll på Splay One.

Sara L Bränström, Sophia Sinclair
Publicerad
Annons

Tiktok-stjärnorna Iza och Elle Cryssanthander, och dansarna från duon Faya Twinzz, rör sig synkroniserat i takt till musiken. Klippet har postats på ett av modekedjan Gina Tricots Tiktok-konton, som en del i en kampanj för att marknadsföra en kollektion för tweens.

Det har visats 10,6 miljoner gånger.

Laddar…