Gigant ställer industrin till svars: ”Jävla tondövt”

I Maktbarometern, som kartlägger vilka som har makten i sociala medier, toppar Therése Lindgren när det gäller Youtube. Hon anses vara fjärde mäktigast på Instagram.
I Maktbarometern, som kartlägger vilka som har makten i sociala medier, toppar Therése Lindgren när det gäller Youtube. Hon anses vara fjärde mäktigast på Instagram. Foto: Emma-Sofia Olsson

Svinn, aningslöshet och ett evigt konsumerande. Det är vad många förknippar influencerbranschen med. Men Sveriges största stjärna är trött på det – nu bojkottar hon klädföretag utan hållbarhetstänk. ”Inte en dag för tidigt”, säger Therése Lindgren i en intervju med SvD.

Alice Aveshagen
Publicerad
Annons

– Hade jag vetat bättre hade jag gjort bättre.

Det säger Therése Lindgren om sina tidigare Youtube-klipp. Sedan 2013 har hon lagt ut videor där hon köper in billiga kläder från bland annat Wish och provar olika stilar. Samarbetena med fast fashion-bolag har avlöst varandra under årens lopp. Visningar och pengar har tickat in.

Annons
Mer från Startsidan
Annons
Annons