ANNONS
Scrolla ner till SvDScrolla ner till SvD

Från 0 till 80 miljoner på två år: ”Vi var så naiva”

Matilda Djerf, medgrundare till Djerf Avenue.
Matilda Djerf, medgrundare till Djerf Avenue. Foto: Stina Stjernkvist

Med över två miljoner följare på Instagram har 25-åriga Matilda Djerf framgångsrikt fått snurr på det egna modevarumärket Djerf Avenue. På drygt två år har försäljningen gått från noll till 80 miljoner kronor.

Sara L Bränström
Publicerad

– Vi var så naiva. Men hade vi vetat hur svårt och hur många motgångar det skulle vara så hade jag nog blivit avskräckt.

Helt utan specifik utbildning eller yrkeserfarenhet från modebranschen startade influencern Matilda Djerf tillsammans med sin pojkvän Rasmus Johansson det egna klädmärket Djerf Avenue. Som från en egen sajt säljer mode direkt till konsumenter.

Laddar…