Användaren om Lysa: ”Svårt få grepp om kostnaderna”

Snabbt och enkelt - men svårt att få grepp om den faktiska totala kostnaden för tjänsten. Det tycker användaren Jarl Dahlerus, som testat automatiserade rådgivningstjänsten Lysa.

Publicerad
Jarl Dahlerus testar investerings appar för SvD.

Jarl Dahlerus testar investerings appar för SvD.

Foto: Magnus Hjalmarson Neideman
Magnus Hjalmarson Neideman
Foto: Magnus Hjalmarson Neideman
Annons

SvD-läsaren Jarl Dahlerus, 63 år som bor halvtid i Stockholm och halvtid utanför Nyköping, har tidigare arbetat inom banksektorn där han utvecklat tjänster för både privatpersoner och företag. För honom hamnar enkelheten hos Lysa definitivt på pluskontot.

– Det är mycket bekvämt och enkelt för den som inte vill ta hand om placeringen själv eller som varken har kunskap eller tid att sätta sig in i dessa frågor, konstaterar han.

Annons
Mer från Startsidan
Annons
Annons