ANNONS
Scrolla ner till SvDScrolla ner till SvD

Lägsta förtroendet för elbranschen på 15 år

På frågor om vad som kan få kunderna att stanna kvar hos sina elbolag beskrivs bättre digitala tjänster som en viktig faktor, efter prisfråga, enligt SKI. Arkivbild.
På frågor om vad som kan få kunderna att stanna kvar hos sina elbolag beskrivs bättre digitala tjänster som en viktig faktor, efter prisfråga, enligt SKI. Arkivbild. Foto: Anders Wiklund/TT

Kundernas nöjdhet för de stora el- och värmebolagen fortsätter att falla. Branschen som helhet får sitt lägsta betyg på 15 år, visar en färsk undersökning från Svenskt kvalitetsindex (SKI).

Joakim Hugert Lundberg/TT
Publicerad

Sammantaget minskar kundnöjdheten med 1,0 indexenheter, till 63,2 i en färsk och årlig mätning av privat- och företagskundernas nöjdhet med elhandlare, elnätsbolag och fjärrvärmeleverantörer.

Ekonomisk kris och global osäkerhet påverkar kundernas behov, krav och förväntningar, konstaterar SKI.

Laddar…