ANNONS
Scrolla ner till SvDScrolla ner till SvD

Google: "Vi är bättre på att rensa ogräs nu"

Google har kommit med en ny rapport om hur de hanterar annonser. Arkivbild.
Google har kommit med en ny rapport om hur de hanterar annonser. Arkivbild. Foto: Matt Rourke/AP

Google har spärrat eller tagit bort 3,1 miljarder annonser under 2020.

– Vi är inte perfekta, men vi anstränger oss för att vara det, säger Scott Spencer, Googles chef för annonssäkerhet och integritet, till TT.

Marcus Alexandersson/TT
Publicerad

I Googles rapport, årligt återkommande de senaste tio åren, listas åtgärder och statistik över annonser och annonsörer som inte följer de uppsatta riktlinjerna för företagets plattformar.

I ett blogginlägg i samband med rapporten skriver Spencer att Google tog bort 1,3 miljarder annonser från sidor på sajter under 2020. Att jämföra med blott 21 miljoner under 2019.

Laddar…