På kundens hemmaplan
En dag på jobbet – vid Facebook. Daphne Gorevitz, Ruben Carlsson och Emilie Loman sköter mobiloperatören 3:s kundtjänst på Facebook. De har nog hittat sitt drömjobb, och framtidsyrke. För fler och fler företag möter kunderna på nätet.
Daphne Gorevitz, Ruben Carlsson och Emilie Loman får betalt för att sitta vid tangentbordet och Facebook hela dagarna. Alla har jobbat några år på 3 i andra funktioner men också med den vanliga kundtjänsten, och var därför extra lämpade att bli företagets ansikten på Facebook. Numera hanteras många ärenden på FB istället för via telefon. De är inloggade mellan 9 och 16 på vardagar. Företaget finns på Twitter också men det sköts av en annan person.
Kundtjänsten på Facebook startades för 1,5 år sedan, men sköttes då av informationsavdelningen. Gruppen växte snabbt och informationsavdelningen hann inte med, så det blev dags att rekrytera några som kunde ägna sig åt gruppen på heltid.