Medieföretag startar egen public service-kommission

Public service konkurrerar i allt högre utsträckning med kommersiella medieaktörer som får det svårare att bedriva sin verksamhet. Det menar branschen, som nu tillsätter en egen public service-kommission. I vår ska resultaten presenteras.

Publicerad
Pelle Snickars, ordförande Gunnar Strömblad och Agneta Dreber.

Pelle Snickars, ordförande Gunnar Strömblad och Agneta Dreber.

Foto: Tomas Oneborg
Annons

Det är Mittmedia, Schibsted Sverige, Bauer Media Group, Tidningsutgivarna och Bonnier (inklusive TV4-gruppen) som tagit initiativet till kommissionen. Syftet är att analysera hur public service fungerar i dag och presentera förslag på hur verksamheten bör fungera i framtiden.

– Vi tycker att det saknas en bra diskussion kring public service roll, definition och uppdrag, säger Staffan Rosell, vd på Bauer Media group.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons