Tre nyhetsbyråer bojkottar bröllopet

Världens tre största internationella nyhetsbyråer - Reuters, AP och AFP - ställde in all bevakning av det kungliga bröllopet på grund av ett tv-bråk med Sveriges Television (SVT). Man har inte lyckats enas med SVT om tv-rättigheterna.

TT
Uppdaterad
Publicerad
Annons

Enligt ett gemensamt pressmeddelande skulle avtalet med SVT ha inneburit att bilderna inte skulle ha nått många tittare i Europa och Nordamerika förrän flera timmar efter det att kronprinsessan Victoria och Daniel Westling avlagt sina löften.

– Det är hundra procent fel, säger SVT:s kommunikationsdirektör Helga Baagoe.

Annons
Mer från Startsidan
Annons
Annons