E-handel vägen till toppen

Som e-handelsansvarig byggde Freddy Sobin upp företagets webbutiker. Nu har han tagit steget upp till vd-stolen på Consortio Fashion Group, företaget bakom klädbutikerna Haléns, Bubbleroom och Cellbes.

Uppdaterad
Publicerad
Freddy Sobin, nybliven vd på Consortio Fashion Group.

Freddy Sobin, nybliven vd på Consortio Fashion Group.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN
Annons

Att Freddy Sobin tar steget upp från utvecklingsavdelningen till vd-stolen är ett tecken på hur viktig e-handel blivit, både för distanshandeln i stort och för klädbranschen. För bara några år sedan hade det varit överraskande att en 30-åring e-handelsspecialist skulle ta över vd-stolen i en postorderkoncern med anor från 50-talet som i dag bedriver verksamhet i 14 länder och omsätter omkring 1,5 miljarder kronor.

I dag står e-handeln för 70 procent av koncernens försäljning, en siffra som är högre för det mer ungdomsinriktade varumärket Bubbleroom och lägre för Cellbes, som har en betydligt äldre primär målgrupp.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons