Stenhård strid om traineeplatserna

Antalet traineeprogram ökar hela tiden. Trots det är konkurrensen om platserna stenhård. Anders Nilsson från Norrtälje knep en av de åtråvärda platserna på L’Oréal i Stockholm. Om tio år vill han vara marknadschef.

Uppdaterad
Publicerad
Anders Nilsson går ett traineeprogram hos L’Oréal i Stockholm. Han vill jobba med varumärken och försäljning i framtiden. På bilden står han tillsammans med marknadschefen Åsa Hermansson och Mia Borgenäs, sälj- och utbildningsdirektör.

Anders Nilsson går ett traineeprogram hos L’Oréal i Stockholm. Han vill jobba med varumärken och försäljning i framtiden. På bilden står han tillsammans med marknadschefen Åsa Hermansson och Mia Borgenäs, sälj- och utbildningsdirektör.

Foto: THERESE JAHNSON
Annons

På L’Oréals kontor i Alvik pryds väggar, hyllor och skrivbord av skönhetsprodukter och kampanjbilder. Här, i ett hörnrum med sjöutsikt, sitter 27-årige Anders Nilsson som går ett av företagets tre traineeprogram. Som trainee har han titeln ”produktchef” och har fått ansvara för flera lanseringar, reklambeställningar och annan marknadsföring. I samband med Vårruset skötte han sponsorarbetet som företaget stod för. Han har snart varit trainee i ett år och är nöjd med allt han har fått lära sig.

– Det är så otroligt mycket man får göra. Det är verkligen högt och lågt, om man säger så. Jag gör allt från att sköta kontakten med reklambyråer och eventbyråer till att starta webbportaler. Jag har lärt mig allt som behövs för att få ut en produkt på marknaden, säger han.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons