Varsågod och dela!
Det är byte i reklamfabriken. Nu är det du och jag som ska distribuera filmerna och dela dem med våra vänner. Men då ställs krav på både humor och konstnärlig kvalitet, vilket saknas i Volvos nya reklamfilm med Robyn i huvudrollen.
Diverse viktiga artiklar, roliga djurvideor och ett klipp med en avdankad popstjärna. Lägg därtill en poetisk betraktelse med Robyn som cruisar runt i Los Angeles och funderar över hur hon ska ”bli återvinningsbar” och det är en vanlig dag i sociala medier-världen där delningar är hårdvaluta.
Robynvideon har hittills setts av 300 000 personer och är redan omdiskuterad. Tidigare har vi sett Zlatan Ibrahimovic, hamstern Charlie och Jean-Claude van Damme svischa förbi i något digitalt flöde. Fotbollsstjärnan badar i isvak, leker jägare och busar med barnen, hamster–Charlie kör lastbil medan herren på klicktoppen – actionstjärnan Jean-Claude Van Damme – gör sin ”episka split”. Ett bredbent trick som visats drygt 72 miljoner gånger på Youtube.