ANNONS
Scrolla ner till SvDScrolla ner till SvD

E-handeln ökar – klappar klickas hem på nätet

Christina Ericsson, vd för för skönhetsbutikerna Eleven, Nordicfeel och Blush
Christina Ericsson, vd för för skönhetsbutikerna Eleven, Nordicfeel och Blush Foto: Alexandra Bengtsson

Julklappshandeln går emot rekordförsäljning på internet, enligt Postnords e-barometer. Coronapandemin får fler – även äldre – att köpa klappar på nätet. Skönhets- och hälsoprodukter är det som flest klickar hem.

Johan Carlström
Publicerad

Företagen som Christina Ericsson basar över har anställt ny personal under krisen och duckat alla statens coronastöd, som till exempel hyresrabatt eller pengar till korttidspermitteringar.

– Vi har varit lönsamma hela räkenskapsåret. Det har gått superbra. Alla våra nyckeltal är gröna, både försäljning och resultat, säger Christina Ericsson.

Laddar…