Singapore är bara början

När Europas och USA:s ekonomier går på sparlåga tar Hennes & Mauritz första steget in i Sydostasien. Frågan är hur bra de lyckas. Konkurrenterna är redan på plats och kan ha lagt beslag på de köpsugna asiaterna.

Publicerad
Över tusen shoppingsugna Singaporianer väntade utanför H&M:s butik när den premiäröppnade i början av månaden.

Över tusen shoppingsugna Singaporianer väntade utanför H&M:s butik när den premiäröppnade i början av månaden.

Foto: BRYAN VAN DER BEEK
Annons

SINGAPORE ”Hey, Singapore! Är ni redo för H&M?” undrar de bredhakade västerländska fotomodellerna i utomhusreklamen. Klädda i långbyxor, vindanorak och kavaj poserar de omgärdade av tropisk grönska och dallrande hetta.

Den 3 september tog H&M klivet in i Sydostasien med butiksöppningen på shoppinggatan Orchard road i Singapore. Ankomsten gick knappast att missa, bilderna av de höstklädda, lätt frostnupna modellerna hade klistrats upp över hela Singapore.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons