Bilhandlaren vill inte sälja bilar: ”Experiment”

Klubben i Göteborg är minst tre gånger större, säger vd Alain Visser när han snabbt visar runt i Lynk &  Co:s lokal i Stockholm.
Klubben i Göteborg är minst tre gånger större, säger vd Alain Visser när han snabbt visar runt i Lynk & Co:s lokal i Stockholm. Foto: Magnus Hjalmarson Neideman

Bildelning är bara början. Den stora förändringen kommer när bilarna kan börja köra på egen hand. Det hävdar Alain Visser, vd för Lynk & Co, ett bolag delägt av Volvo Cars som hoppas göra om hela bilhandeln med sin ”klubb”.

Tomas Augustsson
Publicerad
Annons

Det är inte mycket som påminner om en bilhall. I stort sett ingenting alls, om man räknar bort den enda bil som står en bit in i lokalen.

För här, mitt i Stockholm, har bilföretaget med det lite märkliga namnet Lynk & Co, slagit upp portarna till något som mest påminner om en blandning av kafé, bar och uppehållsrum.

Annons
Mer från Startsidan
Annons
Annons