Redo för tillväxt

Efter en lång och tuff resa mot lönsamhet har Susanne Börjesson, vd för Venue Retail Group växlat fokus till tillväxt för accessoarkedjorna Accent, Morris och Rizzo. ”Vi har ett bra självförtroende idag och är resultatfokuserade i allt vi gör”, säger hon. I veckan presenterar företaget nya försäljningssiffror.

Publicerad
Susanne Börjesson, vd för Venue Retail Group.

Susanne Börjesson, vd för Venue Retail Group.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN
Annons

Hon är färgstark och intensiv och pratar väldigt fort. Och hon skrattar mycket , men det märks att Susanne Börjesson är en tuff chef som ställer höga krav. När jag träffar henne är jag inte ett dugg förvånad över att hon har lyckats med det som ingen vd inom koncernen har gjort på tio år, att vända den långtgående trenden av kraftigt underskott till att närma sig lönsamhet.

– Den största skillnaden är att vi har rensat bort det vi inte ska ägna oss åt och vågat behålla det vi ska syssla med. Man kan inte vara bäst på allt och göra allting samtidigt, säger hon.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons