Postnord självkritiskt: ”Tvungna agera snabbt”

För många förändringar på kort tid – det är den främsta förklaringen till Postnords kvalitetsproblem, skriver bolaget i en ny rapport. Nu menar företaget att man är på rätt väg.

Publicerad
Kvalitetsraset i april förklarar Postnord bland annat med att man hade tekniska problem vid ett par terminaler och banarbeten som stoppade upp tågleveranser.

Kvalitetsraset i april förklarar Postnord bland annat med att man hade tekniska problem vid ett par terminaler och banarbeten som stoppade upp tågleveranser.

Foto: Emil Langvad/TT
Annons

Mängder av försvunna brev och ras i kvaliteten. SvD har i ett flertal artiklar granskat Postnords verksamhet.

Hastigheten i den pågående digitaliseringen tog Postnord på sängen. I en ny rapport ”Postnord lyssnar – och agerar” skriver företaget att den främsta orsaken till de problem som bolaget haft är att det har gjorts många förändringar i verksamheten på kort tid.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons