Den nya Saaben – och andra favoriter

När lågtrycken dominerat i världsekonomin och det mestadels varit stillastående i bilfabriken i Trollhättan har det varit desto mer fart och högt tryck på SvD Näringslivs webb. Trafiken dit och intresset för att där ta del av färska och fördjupande ekonominyheter ökade ordentligt under 2011.

Publicerad
Saab 9-3 blir Saabs stora hopp och i den nya affärsplanen är den central. Här är en bild som av allt att döma är den nya Saaben, från en presentation som Saab höll i januari i år. Det är dock inte säkert att det är slutversionen av nya 9-3.

Saab 9-3 blir Saabs stora hopp och i den nya affärsplanen är den central. Här är en bild som av allt att döma är den nya Saaben, från en presentation som Saab höll i januari i år. Det är dock inte säkert att det är slutversionen av nya 9-3.

Annons

I början av året fick stora nyheter som tsunamikatastrofen i Japan och den arabiska våren förstås också påverkan på den ekonomiska rapporteringen, på nätet och i papperstidningen. Sett över hela året är dock alla turerna i Saab en följetong som engagerat och följts på nätet. Och denna följetong är inte ens slut nu vid årsskiftet, trots konkursen i december. För den som velat få de senaste och mest initierade nyheterna om händelseförloppet har svd.se/naringsliv blivit ett naturligt val.

En annan nagelbitare under 2011 har varit eurokrisen och inte minst har intresset riktats mot krislandet nummer ett, Grekland. Många av artiklarna om den pågående nutida tragedin i Grekland har lockat läsare till nätet.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons