ANNONS
Scrolla ner till SvDScrolla ner till SvD

Margit Richert:Så urbota korkat – vem tror Facebook att de lurar?

Margit Richert
Ibland är Facebooks riktade reklam direkt stötande – blöjreklam till kvinnor som fått missfall, för att nämna ett verkligt exempel.
Ibland är Facebooks riktade reklam direkt stötande – blöjreklam till kvinnor som fått missfall, för att nämna ett verkligt exempel. Foto: AP, Pontus Lundahl/TT

Knappt har man klickat hem sin produkt förrän man börjar förföljas av reklam för det man just införskaffat. Dumma företag betalar dumma reklamare som betalar sökmotorer och sociala nätverk för ingenting. Varför?

Margit Richert
Uppdaterad
Publicerad
Annons

Alla som har köpt något på internet vet hur det blir. Knappt har man klickat hem sin produkt förrän man börjar förföljas av reklam för det man just införskaffat. Soffor, böcker, kryddörter – det spelar egentligen ingen roll vad det handlar om. Jo, visst är reklamen riktad och algoritmstyrd, men framför allt är den dum i huvudet.

Laddar…