”Mycket viktigt år för MTGx”

MTGx är den digitala armen inom Kinneviksbolaget MTG. Det är här framtidens intäktsmodeller ska hittas och det är här nya plattformar ska testas. Med en ny vice-vd ombord och en fortsatt investering i Youtube-nätverket Splay ska bolaget fortsätta stärka sin ställning.

Publicerad
Rikard Steiber, digitalchef MTG.

Rikard Steiber, digitalchef MTG.

Foto: TOMAS ONEBORG
Annons

Inom MTGx samsas mediekoncernens tjänster för strömmad video – tv-kanalernas reklamfinansierade Play-tjänster och abonnemangsbaserade Viaplay – med affärsområdet Venture som satsar på nya områden, både genom externa investeringar och genom interna initiativ.

– Vi funderar mycket på vilka områden vi borde vara verksamma inom, men inte har någon verksamhet på grund av vårt historiska arv. Viagame är ett sådant exempel, säger Rikard Steiber, vd för MTGx och CDO (chief digital officer, digitalchef) inom MTG som handplockades till rollen direkt från Googles huvudkontor i Mountain View.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons