ANNONS
Scrolla ner till SvDScrolla ner till SvD

Bara en storbank har nöjda kunder

Hälften av kunderna är missnöjda med storbankerna Nordea och Swedbank. Hos småbankerna kan de hitta den service de saknar, visar Svenskt Kvalitetsindex stora kundundersökning som offentliggörs på måndagen.

– Det finns stora kundmassor som inte känner sig prioriterade hos storbankerna, säger SKI:s vd Johan Parmler.

Mathias Ståhle
Uppdaterad
Publicerad
Annons

Stängda bankkontor, dåliga öppettider och hemsidor där du får uträtta alla bankärenden själv. Det har länge varit röda skynken för svenska bankkunder. Många vill att allt ska fungera som förr och det avspeglar sig i SKI:s årliga kundnöjdhetsundersökning om bankerna.

Det är en av anledningarna till att Nordea och Swedbank – två av de fyra storbankerna – hamnar under skamgränsen 60 på den hundragradiga betygsskalan.

Laddar…