X
Annons
X

75 procent undviker reklam

Tre fjärdedelar av svenskarna väjer undan för reklamen i radio, tv och på internet. För att folk inte ska zappa förbi inslag som Ica-Stig och Telia-familjen måste annonsörer, reklambyråer och medier bli bättre på att göra reklamen relevant och mindre påträngande.

Tre fjärdedelar av svenskarna väjer undan för reklamen i radio, tv och på internet.
Tre fjärdedelar av svenskarna väjer undan för reklamen i radio, tv och på internet. Foto: MONTAGE

Tiden före jul är en av de mest reklamintensiva på året. Konkurrensen är tuffare än någonsin och för många företag, inte minst i detaljhandeln, gäller det att skrika för att höras. Men fungerar det verkligen fortfarande att fånga konsumenternas uppmärksamhet genom korvstoppning och ljudliga vrål?

Tre fjärdedelar av svenskarna väjer undan för reklamen i radio, tv och på internet.

Foto: MONTAGE Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X