Hugo Rehnberg

Sveriges mest omtalade intervjuform – nu som podcast. Hugo Rehnberg möter en ny gäst varje vecka.

GÅ TILL PODDEN

Lyssna på Min helg-podden

Sveriges mest omtalade intervjuform – nu som podcast. Hugo Rehnberg möter en ny gäst varje vecka.

GÅ TILL PODDEN
Hälsa

5 livsmedel som ökar din ämnesomsättning

Visste du att vissa livsmedel kan öka ämnesomsättningen? Kolla in listan nedan.

Rött vin

Annons
X

Alkoholens hälsofördelar har länge varit omdiskuterade. Studier visar dock att rött vin, som innehåller reservatrol, hjälper kroppen att förbränna sockret du äter. Men drick inte allt för mycket, vin har bara en positiv effekt när det konsumeras med måtta.

Grapefrukt

Apelsiner och äpplen i all ära men vill du få i gång metabolismen är det grapefrukt som gäller. Frukten innehåller naringenin, en antioxidant som håller nere blodsockret och förbättrar förbränningen.

Tonfisk

Tonfisk – tillsammans med lax, makrill, sill och sardiner – innehåller omega-3-fettsyror vilket stimulerar hormoner som reglerar förbränning och aptit.

Chili

Kapsaicin – ämnet som ger chilin sin hetta – hjälper att boosta metabolismen genom att öka din kroppstemperatur.

Selleri

Det kanske är svårt att tro att den relativt smaklösa grönsaken är någon supermat, men så är fallet. Selleri stimulerar matsmältningen, fyller på med vätska i kroppen och innehåller flera fetförbrännande fiber. Och allt detta förbättrar förbränningen.

Följ oss på Facebook!

Vi ger dig riktigt bra saker att läsa, titta på och inspireras av!

Facebook

Till Toppen