Annons

305 000 tittade på ”Masterplan”

Under strecket
Publicerad

På söndagen mjukstartade dokusåpasäsongen med Kanal 5:s ”Masterplan”, märkligt marknadsförd med branschtugget ”höstens stora format” och ”nytt realityformat”. Den relativt påkostade verklighetsunderhållningen, där två tävlande förföljs av kamerateam och följer en ”mästares” order, är tänkt att locka ungefär samma sorts publik - och annonsörer - som ”Big brother”. Det en och en halv timme långa avsparksavsnittet lockade hyfsat med publik, med tanke på att det konkurrerade bland annat med Carolina Klüft och förlängt friidrotts-VM samt säsongspremiären av SVT:s komedi ”Cleo”. ”Masterplan ankomsten” sågs enligt MMS av 305 000 tittare. Motsvarande siffror för ”Big brother ankomsten” i januari var 480 000 tittare. ”Cleo”-premiären sågs av 1 580 000 personer. Anna Lundevall

Annons
Annons
Annons