”2007 blir väldigt expansivt för H&M”

Hennes & Mauritz växer inte bara på längden och expanderar på nya kontinenter. Klädjätten satsar brett och utökar förutom med nya, dyrare kedjan också med heminredning.

– Vi breddar oss på mogna marknader och fortsätter att expandera på nya marknader, säger vd Rolf Eriksen.

Under strecket
Publicerad
Annons

Det är som om proppen går ur Hennes & Mauritz under 2007, när klädjätten radar upp koncept på koncept, vid sidan av sin internationella expansion, som i år tar H&M bland annat till Kina. I mars smäller det när H&M slår upp portarna för nya butikskedjan Collection of Style, Cos, som får sin första butik på Regent Street i London. I mars infaller också premiären för Madonnas kollektion för H&M och den första kinesiska butiken öppnar i Hong Kong. Dessutom under 2007 presenterar H&M sitt nya koncept H&M Home, textilinredning i form av handdukar, filtar, gardiner med mera.

– Vi tror att det ligger i tiden. Det är mode i inredning också och vi har stor kännedom inom textil och tror att det blir en riktigt bra affär, säger Rolf Eriksen, vd för Hennes & Mauritz.

Annons
Annons
Annons