2 Övningar som ger fastare armar

Under strecket
Publicerad
Ödlan
Lägg dig på marken, sätt armarna som om du skulle göra en armhävning, rak i kroppen.

Ödlan Lägg dig på marken, sätt armarna som om du skulle göra en armhävning, rak i kroppen.

Foto: MIKAEL GUSTAVSEN
Ödlan
Flytta höger hand mot höften och vänster hand framåt, dra upp höger knä som då möter höger handled.  Pressa upp. Flytta nu fram höger hand räta ut höger ben. Böj vänster ben tills du nuddar vänster armbåge. Gå ner så att bröstkorg och höft nuddar marken.

Ödlan Flytta höger hand mot höften och vänster hand framåt, dra upp höger knä som då möter höger handled. Pressa upp. Flytta nu fram höger hand räta ut höger ben. Böj vänster ben tills du nuddar vänster armbåge. Gå ner så att bröstkorg och höft nuddar marken.

Foto: FOTOGRAF: MIKAEL GUSTAVSEN
Ödlan
Flytta höger hand mot höften och vänster hand framåt, dra upp höger knä som då möter höger handled.  Pressa upp. Flytta nu fram höger hand räta ut höger ben. Böj vänster ben tills du nuddar vänster armbåge. Gå ner så att bröstkorg och höft nuddar marken.

Ödlan Flytta höger hand mot höften och vänster hand framåt, dra upp höger knä som då möter höger handled. Pressa upp. Flytta nu fram höger hand räta ut höger ben. Böj vänster ben tills du nuddar vänster armbåge. Gå ner så att bröstkorg och höft nuddar marken.

Armhävning med vikt. 
Stå i armhävnings position med händerna på vikten.
Gå ner med rak kropp, spänn magen. Om du kan gå hela vägen ner till golvet med bröstkorgen gör det, annars gå så långt ner du kan utan att det känns obekvämt.

Armhävning med vikt. Stå i armhävnings position med händerna på vikten. Gå ner med rak kropp, spänn magen. Om du kan gå hela vägen ner till golvet med bröstkorgen gör det, annars gå så långt ner du kan utan att det känns obekvämt.

Foto: MIKAEL GUSTAVSEN
Armhävning med vikt.
Pressa dig upp på raka armar, magen spänd och med bra hållning.

Armhävning med vikt. Pressa dig upp på raka armar, magen spänd och med bra hållning.

Foto: MIKAEL GUSTAVSON
Armhävning med vikt.
Dra armbågen rakt upp mot taket så långt du kan utan att tappa hållningen.

Armhävning med vikt. Dra armbågen rakt upp mot taket så långt du kan utan att tappa hållningen.

Foto: MIKAEL GUSTAVSEN
Annons
Ödlan
Lägg dig på marken, sätt armarna som om du skulle göra en armhävning, rak i kroppen.

Ödlan Lägg dig på marken, sätt armarna som om du skulle göra en armhävning, rak i kroppen.

Foto: MIKAEL GUSTAVSEN
Ödlan
Flytta höger hand mot höften och vänster hand framåt, dra upp höger knä som då möter höger handled.  Pressa upp. Flytta nu fram höger hand räta ut höger ben. Böj vänster ben tills du nuddar vänster armbåge. Gå ner så att bröstkorg och höft nuddar marken.

Ödlan Flytta höger hand mot höften och vänster hand framåt, dra upp höger knä som då möter höger handled. Pressa upp. Flytta nu fram höger hand räta ut höger ben. Böj vänster ben tills du nuddar vänster armbåge. Gå ner så att bröstkorg och höft nuddar marken.

Foto: FOTOGRAF: MIKAEL GUSTAVSEN
Ödlan
Flytta höger hand mot höften och vänster hand framåt, dra upp höger knä som då möter höger handled.  Pressa upp. Flytta nu fram höger hand räta ut höger ben. Böj vänster ben tills du nuddar vänster armbåge. Gå ner så att bröstkorg och höft nuddar marken.

Ödlan Flytta höger hand mot höften och vänster hand framåt, dra upp höger knä som då möter höger handled. Pressa upp. Flytta nu fram höger hand räta ut höger ben. Böj vänster ben tills du nuddar vänster armbåge. Gå ner så att bröstkorg och höft nuddar marken.

Armhävning med vikt. 
Stå i armhävnings position med händerna på vikten.
Gå ner med rak kropp, spänn magen. Om du kan gå hela vägen ner till golvet med bröstkorgen gör det, annars gå så långt ner du kan utan att det känns obekvämt.

Armhävning med vikt. Stå i armhävnings position med händerna på vikten. Gå ner med rak kropp, spänn magen. Om du kan gå hela vägen ner till golvet med bröstkorgen gör det, annars gå så långt ner du kan utan att det känns obekvämt.

Foto: MIKAEL GUSTAVSEN
Armhävning med vikt.
Pressa dig upp på raka armar, magen spänd och med bra hållning.

Armhävning med vikt. Pressa dig upp på raka armar, magen spänd och med bra hållning.

Foto: MIKAEL GUSTAVSON
Armhävning med vikt.
Dra armbågen rakt upp mot taket så långt du kan utan att tappa hållningen.

Armhävning med vikt. Dra armbågen rakt upp mot taket så långt du kan utan att tappa hållningen.

Foto: MIKAEL GUSTAVSEN
Ödlan Lägg dig på marken, sätt armarna som om du skulle göra en armhävning, rak i kroppen. Foto: MIKAEL GUSTAVSEN
Ödlan Flytta höger hand mot höften och vänster hand framåt, dra upp höger knä som då möter höger handled. Pressa upp. Flytta nu fram höger hand räta ut höger ben. Böj vänster ben tills du nuddar vänster armbåge. Gå ner så att bröstkorg och höft nuddar marken. Foto: FOTOGRAF: MIKAEL GUSTAVSEN
Ödlan Flytta höger hand mot höften och vänster hand framåt, dra upp höger knä som då möter höger handled. Pressa upp. Flytta nu fram höger hand räta ut höger ben. Böj vänster ben tills du nuddar vänster armbåge. Gå ner så att bröstkorg och höft nuddar marken.
Armhävning med vikt. Stå i armhävnings position med händerna på vikten. Gå ner med rak kropp, spänn magen. Om du kan gå hela vägen ner till golvet med bröstkorgen gör det, annars gå så långt ner du kan utan att det känns obekvämt. Foto: MIKAEL GUSTAVSEN
Armhävning med vikt. Pressa dig upp på raka armar, magen spänd och med bra hållning. Foto: MIKAEL GUSTAVSON
Armhävning med vikt. Dra armbågen rakt upp mot taket så långt du kan utan att tappa hållningen. Foto: MIKAEL GUSTAVSEN
Annons
Annons
Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons