0 Fakta Kondomer i ”mix pack” ska locka unga

RFSU gör som Marabou och lanserar ett ”mix pack” med kondomer i olika färger och storlekar. Samtidigt presenteras en attitydundersökning som visar att kondomanvändningen bland ungdomar 16-25 år kan bli betydligt bättre.

Under strecket
Publicerad
Annons

RFSU (Riksförbundet för sex- uell upplysning) äger två aktiebolag: ett som säljer preventivmedel och sexualtekniska hjälpmedel och ett som säljer hjälpmedel för rörelsehindrade.
Överskottet används för ideellt arbete som RFSU:s utbildningar, klinik och aktiviteter i tredje världen.
Tanken med RFSU:s lansering av nya ”mix pack” är att göra kondomanvändning till något lustfyllt istället för något man omedelbart kopplar till könssjukdomar.

– Vi vet att detta är populärt bland unga eftersom vi sålt blandpack på vår internetshop de senaste åren. För nya användare kan det vara kul att prova på lite olika sorter, säger Carl Osvald, marknadschef på RFSU.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons