Annons
X
Annons
X

Super Bowl-annonserna som blev jättesnackisar

Trodde du att Super Bowl enbart handlade om amerikansk fotboll? Tänk om. Det är minst lika mycket en reklammatch. Prislappen för 30 sekunder landar på facila 38 miljoner kronor. SvD näringsliv har samlat några av de största reklamsnackisarna.

Jerry Seinfeld och George Costanza i reklam från 2014. Läs mer om den en bit ner.

Jerry Seinfeld och George Costanza i reklam från 2014. Läs mer om den en bit ner.

Apple har alltid varit enastående på dramatik. Bolagets produktlanseringar har knappast gått någon förbi. Men frågan är om de någonsin kommer lyckas bli lika dramatiska som när de skulle lansera Macintoshen 1984. Till lanseringen av datorn skapade de den här påkostade reklamfilmen, inspirerad av George Orwells dystopiska bok ”1984”. Reklamfilmen sändes endast en gång. Under Super bowl.

Artikeln är en del av vårt premiuminnehåll

Läs hela artikeln med SvD digital

Beställ på SvD.se/gratis

eller om du redan har en prenumeration
Logga in
Annons
X
Annons
X