Annons
X
Annons
X

Spotify och Coca-Cola i samarbete

Musiktjänsten Spotify och amerikanska Coca-Cola har slutit ett samarbetsavtal. Spotify får tillgång till Coca-Colas marknadsföringsapparat medan läskjätten kan utnyttja Spotifys musiktjänst i sin marknadsföring på nätet.

Avtalet presenterades vid en pressträff i New York.

”Coca-Cola är världens mest erkända och respekterade varumärke och vi är stolta över att vara deras musikpartner”, säger svenske Daniel Ek, grundare och vd på Spotify, i ett uttalande.

Spotify hoppas att läskjätten kommer att bli en kraft att räkna med då det kommer till att lansera musiktjänsten på nya marknader.

Annons
X

Samarbetet med Coca-Cola är det mest omfattande samarbetet, men Spotify har i dagarna lanserat en hel rad nya appar i samarbete med bland andra hårdvarujätten Intel, operatören AT&T, McDonalds, och Reebok.

Det senaste större samarbete Spotify presenterade var det med den sociala nätverksjätten Facebook, som idag fungerar som ett viktigt marknadsföringsfönster för musiktjänsten.

TT och Josefin Jakobsson

Stäng

SvD NÄRINGSLIVS NYHETSBREV – dagens viktigaste ekonominyheter direkt i mejlkorgen

    Anmäl dig här kundservice.svd.se
    Annons
    Annons
    X
    Annons
    X
    Annons
    X