Annons
X
Annons
X

Rapportrally för franska lyxmärken

Franska lyxkonglomeratet LVMH sålde under fjärde kvartalet i fjol fler Louis Vuitton-väskor än förväntat. LVMH:s omsättning ökade organiskt med 5 procent, vilket var mer än den väntade tillväxten på 3,9 procent, rapporterar flera nyhetsbyråer.

Av Direkt
Q4-rapporter 2015
Louis Vuitton.

Louis Vuitton. Foto: Francois Mori/AP

Förutom Louis Vuitton säljer LVMH även varumärkena Celine, Fendi, Bulgari och champagnen Moët & Chandon. Den starka försäljningen under det gångna kvartalet berodde enligt bolaget på "solida framgångar" i Europa, USA och Japan. Flaggskeppsmärket Louis Vuitton växer och även modekläder och lädervaror går bra, medan klockor och smycken enligt rapporten har det tuffare.

Rapporten fick aktien att stiga 6,8 procent på onsdagen, efter en nedgång med 15 procent under det senaste halvåret.

En annan fransk lyxaktie, Christian Dior, drogs med i uppgången och stärktes 6,7 procent.

Annons
X
Annons
X

Louis Vuitton.

Foto: Francois Mori/AP Bild 1 av 1
Annons
X
X
X
X
Annons
X