Valbudskapen täcker de få friggebodarna nere vid torget. En paroll manar till att Bränna Stugan. Fullt så omodernt har dock inte politikens traditionella fotarbete hunnit bli – tillverkaren Bränna har bara lite osmidig typografi.

Men allt mer av kampanjandet har flyttat ut på internet. Det är förståeligt ur flera aspekter. Enligt Nordicom var 68 procent av befolkningen dagligen uppkopplad förra året. Inte bara ungdomar. Av dem mellan 65 och 79 år var 39 procent ute på nätet varje dag.

Ett räkneexempel visar hur partierna tänker. M har drygt 8000 förtroendevalda. Om de, via Facebook eller andra sociala medier, kan kontakta så få som 10 vänner och bekanta vardera, så nås ändå 80000 väljare av personliga och riktade budskap. Sådant kan tippa avgörandet i ett EU-val, om kommunikationen faller väl ut.

Det är mycket tal om ytligheten i Twitters textgräns på 140 tecken. Men troligen har politiken aldrig varit så involverande som nu.

Konstnären Mikael Genbergs ensamma stuga på den stora globen tolkar tidsandan perfekt.