–Den fungerade bra, säger John, men skulle man försöka att köra på enbart elmotorn fick man ha ägg under pedalerna. Men vi gillade att bensinmotorn stängde ner sig när man stannade.

John tycker att den är skön att köra, om än något undermotoriserad.

–Den passar nog mer för mer tätortsbetonad trafik och arbetsresor på åtta-tio mil, än att packa full och dra till fjällen i.

Jenny drar paralleller till familjens Chrysler Voyager.

–Det är lite av känslan att man ÅKER i den mer än kör. Men jag har svårt för den sluttande vindrutan som fortsätter i en sluttande motorhuv, man kunde aldrig se var fronten tog slut.

En barnbil? Jo, det fanns tillräckligt mycket utrymme för fyra, ingen blev åksjuk. John noterar att hybriden gick tyst även på den grövsta asfalten, så var det också den enda i testen med smala däck, men också att den var mjuk på gränsen till svampig i fjädringen. Han gillade handbromsen som satt långt framflyttad, praktisk för den som kör många korta sträckor mellan stoppen, men inte att taket kom väl nära...

Plus i kanten också för många förvaringsutrymmen.