I reklamen får du veta att kvinnorna fullkomligen klättrar på dig om du tvättar dig med bolagets duschkräm. Det tycks till och med vara svårt att värja sig.

Detta faktum skänkte hopp åt 26-åriga Vaibhav Bedi, som nu i sju år använt sig av produkter från Lynx, tvål- och parfymtillverkaren som i Sverige marknadsför sina produkter under varumärket Axe.

Trots detta har den olycksalige indiern inte haft en enda flickvän under perioden. Nu tar han ärendet till domstol, rapporterar webbtidningen Ananova.

”Bolaget lurade mig med sin reklam, den påstår att kvinnor ska bli attraherade om du använder Axe. Jag har använt Axe i sju år men fick inga tjejer”, skriver 26-åringen i sin stämningsansökan, där detaljhandelsjätten Unilever står som svarande.

En framstående indisk advokat har dock inte låtit sig imponeras av stämningen.

– Det finns inga data som styrker att oattraktiva och ointelligenta män inte attraherar kvinnor, konstaterar Ram Jethmalani, som anser att ärendet bör lösas genom förlikning.